|
Av Sarah på Feb 24, 2015 17:27:27 GMT 1
Kontroll av häst Sarah/Stall Granpalatset Konto
1. Breeze, hon är igensvullen på vänstra ögat, hon har antagligen blivit sparkad eller biten under eftermiddagen, imorse och på förmiddagen såg hon ut helt som vanligt i hagen. Finns det någon salva, hur ska jag behandla ögat? Hon har stått inne sedan jag upptäckte det. 2. Lykta, såg att hon var kladdig mellan bakbenen och under svansen idag när jag gjorde den dagliga kontrollen. Lykta får föl till sommaren, så jag kollade ju självklart om det var någon hinna eller något som kunde visa på att hon kastade, men det såg bara ut som hon har ätit något dåligt. Även hon står nu inne. Annars inget, var som vanligt i stallet. Får hittas: Grad 3
|
|
MEDLEM
år
821 trådar
Stall Regnbåge
Skicka PM
|
Av alehajo på Feb 25, 2015 12:02:42 GMT 1
Stall Granpalatset 1.Breeze,svullnad över ögat (grad 2) Låt henne stå mörkt tills svullnaden gått ner. Jag skickar med ögondroppar som ska droppas i tårkanalen två gånger per dag. Blir det inte bättre får ni komma tillbaka 2.Lykta,diarrè (grad 1) Lykta har antagligen bara fått i sig för mycket färskföda, eller dåligt foder. Låt henne endast äta grovfoder (hö/halm) tills diarrèn går över
Kontrollering gjord av: alehajo [2015-02-25] Pris: 2000 Lp
|
|
|
Av Sarah på Feb 25, 2015 12:15:30 GMT 1
Tack! Skönt att höra att det inte var värre!
|
|