|
Av Agnes på Dec 27, 2015 19:37:49 GMT 1
KONTROLL AV HÄSTAgnesStallnamn + länk: stallhimmels.weebly.com/Konto: stallhimmels.weebly.com/konto.html1. Himmels De Lux, tre utav mina ston stod i hagen idag. Det blåste ganska mycket när ett träd trillade ned utanför hagen, hästarna skadades inte men fick panik och började skena. De sprang hela vägen tillbaka till grinden där det blev tvärnit. Tyvärr var det ganska halt och alla tre hästarna gick omkull. Lux gick det värt för. Hon hamnade på något sätt in i elstängslet och fick ännu mer panik! När jag hästarna lugnat sig fick jag upp alla på benen igen. Lux har ett djupt sår på vänster fram, det blöder mycket, hon är också helt blockhalt på benet och kan alltså inte gå alls. Väldigt chockad för tillfället. 2. Kullens Midnight, var också med i hagen. Varm och svullen i båda bakbenen, haltar också kraftigt. 3. Loppan, var också med i hagen. Haltar inte och mår allmänt bra. Ömmar dock bak i korset (ryggen) och blir sur och irriterad när man trycker där. Hon har också inte ätit något sedan olyckan, förmodligen chockad. Får hittas: Grad 3
|
|
MEDLEM
år
821 trådar
Stall Regnbåge
Skicka PM
|
Av alehajo på Dec 30, 2015 10:08:34 GMT 1
Agnes 1. Himmels De Lux, lymfangit (grad 3) Skickar med penicillin och fenylbutazon, ges en gång dagligen. Jag har tvättat ur såret ordentligt och sytt ett par stygn för att det ska hålla ihop. Kylomslag tills svullnaden går ner, kom tillbaka när hon kan stödja på benet igen. 2. Kullens Midnight, vrickning (grad 1) Kylomslag till svullnaden går ner, sedan någon vecka med boxvila. Återkom om det inte blir bättre. 3. Loppan Jag hittar inget fel, låt henne vila ett par dagar och se om det tar sig. Om matlusten inte återkommer pröva att ge henne godsaker eller smaksätta den vanliga maten med något hon verkligen gillar.
Kontrollering gjord av: alehajo [230.12.2015] Pris: 3 000 Lp
|
|
|
Av Agnes på Dec 31, 2015 14:01:01 GMT 1
Tack! Jag återkommer om en vecka med uppdatering!
|
|