|
Av Agnes på May 7, 2015 5:12:11 GMT 1
KONTROLL AV HÄSTSkriv ditt användarnamn härStallnamn + länk: Stall Himmel, stallhimmel.weebly.comKonto: stallhimmel.weebly.com/konto1. Ludde stallhimmel.weebly.com/ludde.html, Ludde är varm och svullen i höger has. Han ömmar inte men haltar något i hagen. Han har fått stå i sjukhage nu på morgonen. 2. Mirea stallhimmel.weebly.com/mirea.html, Har varit lite slö de senaste dagarna. Hon har börjat resa sig vid ridning och stannar och vill inte gå. Hon verkar inte ha ont någonstans, men jag skulle gärna vilja ha henne mer kontrollerad. 3. Accent stallhimmel.weebly.com/center.html, Center haltade kraftigt när jag tog in honom från hagen igår. Då var det höger fram. Idag när jag släppte ut honom från hagen var det vänster fram. Är inte varm eller svullen på något sätt och haltar inte när han är i hagen. Gissar att han inte är halt, men ville ha det bekräftat. 4. Ghost stallhimmel.weebly.com/galaxy-ghost.html, Ghost fick in en pinne i ögat nu när han gick i hagen. Det rinner blod och är akut. 5. Facit stallhimmel.weebly.com/facit.html, Sprang runt som en galning nu på morgonen. Han var tvungen att vara ensam i hagen nu när alla hans kompisar (Ludde och Ghost) stod i sjukdagar. Jag vågar inte släppa honom med Center eller Ascot med tanke på att de aldrig gått ihop. Tips?? Får hittas: Grad 3
|
|
MEDLEM
år
2,217 trådar
Stuteri Gråsjö
Skicka PM
|
Av Underbar på May 7, 2015 6:11:36 GMT 1
Agnes 1. Ludde: Verkar inte vara speciellt sjuk. Han ömmar lite och visst är han varm i hoven, men då han verkar normal i övrigt är det troligen endast av ömhet. 2. Mirea: Har sträckt sig i höger bakben. Detta spänner då i benet vid ridning och är anledningen till att hon är ovillig. Låt henne vila ett par dagar. 3. Ghost: Aj, aj, det där såg inte bra ut! Men tur att du kom in så snabbt. Tack vare det kunde vi lägga in antibiotika innan det infekterades. Låt honom ta det väldigt lugnt, ögat fungerar men är mycket ömt, vi stoppade blodflödet men håll koll på om det rinner vätska ur det. Boxvila i någon vecka, sedan sjukhage. 4. Accent: Han är inte halt utan precis som Ludde, bara öm (troligtvis efter en ridtur på grusvägar/asfalt). Det bästa du kan göra är att låta honom vila några dagar. 5. Facit: Kan lugna ner sig nu när Ludde får gå till honom igen. Ludde verkar må bra i övrigt men låt honom stå ett par dagar tills ömheten lagt sig.
Kontrollering gjord av: Ängsstallet [7/5-15] Pris: 5000 Lp
|
|
|
Av Agnes på May 7, 2015 6:45:06 GMT 1
Tack!
|
|